Skolon Store gjør det mulig for skoler og skoleeiere å kjøpe digitale verktøy direkte fra biblioteket i Skolon.
For at skolen eller organisasjonen skal aktiveres i Skolon Store, kreves følgende:
- Faktureringsinformasjon for organisasjonen (les mer her)
- Tildele budsjettadministratorer (les mer her)
Budsjettadministratorer kan deretter opprette innkjøpsrettigheter for de skolene de har administratorrettigheter på. Innkjøpsrettighetene styrer i sin tur hvem som kan legge inn bestillinger i Skolon Store.
For at en bruker skal kunne foreta et kjøp fra biblioteket, kreves følgende:
- Være administrator i Skolon (les mer her)
- Koblet til en aktiv innkjøpsrettighet (les hvordan du legger inn et kjøp her)
Når en bruker er administrator og koblet til en aktiv innkjøpsrettighet, blir brukeren innkjøper og kan deretter bestille produkter direkte via biblioteket.
Les mer om hvordan innkjøp gjennomføres avsnittet Funksjoner i Skolon > Skolon Store