Dette innebærer det å være administrator i Skolon
Som administrator har du automatiskt ikonet for skoleadmin i samlingen din. Her kan du få tilgang til skolens innstillinger og har muligheten til å administrere verktøy, lisenser og brukere.
Du kommer i gang ved å klikke på ikonet.
Er du allerede administrator i Skolon eller vil du bli det snart? Da er du på riktig side! Her er alt du har muligheten til å gjøre med en administrator-konto i Skolon.
Funksjoner en administrator i Skolon har:
- Administrere alle brukere, klasser og grupper på ett sted.
- Få en samlet oversikt over alle lisenser: hvor mange har dere på skolen, hvilken type lisenser og hvor lenge de gjelder.
- Administrere alle lisenser fra forskjellige leverandører på ett sted. Del ut lisenser med ett klikk til riktig bruker, klasse eller gruppe, samt trekke tilbake lisenser.
- Legge til egne, lokale verktøy for skolens brukere.
- Bruke Skolons datavisualiseringsverktøy (for skoler som har denne funksjonen aktivert).
Funksjoner som administratøren har og som også lærerkontoer har:
- Finne nye verktøy i biblioteket og få tips om hvilke verktøy som er populære i kommunen din eller innenfor fagene dine.
- Mine klasser: Se dine tilknyttede klasser og grupper, samt elevene i dem og hvilke verktøy som er tilgjengelige for dem.
Funksjoner som administratøren har og som også elev- og lærerkontoer har:
- Én pålogging for alt du trenger digitalt.
- Samle alle dine digitale verktøy og læremidler på ett sted og få tilgang til dem med ett klikk.
- Bytte enkelt mellom dine ulike verktøy.
- Prøve demoversjoner av nye spennende verktøy.
- Finne nye verktøy i biblioteket og påvirke hvilke verktøy dere kan komme til å bruke på skolen deres.
- Bruke smarte dypkoblinger til dine digitale læremidler: Kom direkte til det du vil i et læremiddel, bruk søkefunksjonen for å finne mer informasjon om det emnet du ønsker å vite mer om, samt del dypkoblinger med andre.