Vi anbefaler alle skoler og hovedmenn å gjøre sine innkjøp av digitale læremidler og verktøy via Skolon app store i Skolon.
For at din skole eller organisasjon skal kunne gjøre innkjøp via Skolon kreves følgende:
Faktureringsinformasjon for organisasjonen
Tildele budsjettadministratorer. Les hvordan du gjør Tildele budsjettadministrator
Budsjettadministratorer kan deretter opprette innkjøpsrettigheter for brukere på de skolene de har administratorrettigheter på. Innkjøpsrettighetene styrer i sin tur hvem som kan gjennomføre bestillinger.
For at en bruker skal kunne gjøre innkjøp i Skolon kreves det at man har rollen lærer eller skoleadministrator og eventuelt også en innkjøpsrettighet tildelt seg, avhengig av hvordan organisasjonen har valgt å ha sine innstillinger.
Slik fyller dere ut faktureringsinformasjonen deres:
Gå til Skoladmin via Min Samling
I menyen oppe til venstre velger du organisasjonsnivå
Under innstillinger går du inn på overskriften Faktureringsdetaljer
Her angir du faktureringsinformasjonen som gjelder for organisasjonen.
GLN-nummer angis for elektronisk fakturering
I feltet VAT angis deres momsregistreringsnummer.
Når all informasjon er fylt ut, klikk på Lagre.