Gå till huvudinnehåll

Aktiver innkjøp via Skolon - Kunskapsbas / Innkjøp i Skolon / Håndtere innstillinger og rettigheter for innkjøp - Skolon Support

Aktiver innkjøp via Skolon

Författarlista

Vi anbefaler alle skoler og hovedmenn å gjøre sine innkjøp av digitale læremidler og verktøy via Skolon app store i Skolon.

For at din skole eller organisasjon skal kunne gjøre innkjøp via Skolon kreves følgende:

Budsjettadministratorer kan deretter opprette innkjøpsrettigheter for brukere på de skolene de har administratorrettigheter på. Innkjøpsrettighetene styrer i sin tur hvem som kan gjennomføre bestillinger.

For at en bruker skal kunne gjøre innkjøp i Skolon kreves det at man har rollen lærer eller skoleadministrator og eventuelt også en innkjøpsrettighet tildelt seg, avhengig av hvordan organisasjonen har valgt å ha sine innstillinger.

Slik fyller dere ut faktureringsinformasjonen deres:

  • Gå til Skoladmin via Min Samling

  • I menyen oppe til venstre velger du organisasjonsnivå

  • Under innstillinger går du inn på overskriften Faktureringsdetaljer

  • Her angir du faktureringsinformasjonen som gjelder for organisasjonen.

    • GLN-nummer angis for elektronisk fakturering

    • I feltet VAT angis deres momsregistreringsnummer.

Når all informasjon er fylt ut, klikk på Lagre.

Aktivera inköp norsk.gif

Ja, denna artikel var till hjälp. Nej, denna artikel var inte till någon hjälp.