Hopp over til hovedinnhold

Introduksjon till Innkjøp i Skolon - Kunnskapsbase / Innkjøp i Skolon - Skolon Support

Introduksjon till Innkjøp i Skolon

Forfatterliste

Å gjøre innkjøp av digitale verktøy og læringsressurser via Skolon er enkelt og gjør at elever og lærere på bare noen minutter kan ha tilgang til akkurat de verktøyene og læringsressursene som de skal jobbe med.

Som standard kan alle lærere og administratorer i Skolon bestille lisenser fra biblioteket. Man kan velge å behörighetsstyre dette ved å opprette en eller flere innkjøpsrettigheter.

Det er også mulig å enkelt tildele lisenser til de elevene eller lærerne som skal ha tilgang til verktøyet direkte ved kjøp.

I vår supportkategori for Innkjøp i Skolon kan dere se enkle guider om:

  • Hvordan man håndterer rettigheter og roller i Skolon

  • Håndtere faktureringsdetaljer

  • Gjennomføre innkjøp til enkeltskoler

  • Gjennomføre innkjøp til hele organisasjonen samt håndtere ordrehistorikk og abonnementer.

Det kan også være at deres organisasjon gjennomfører innkjøp via en felles bestillingskonto eller gjennomfører kjøp og tilbudshåndtering via Punch Out. Om deres organisasjon har Punch Out betyr det at dere i stedet går til Skolons bibliotek via deres organisasjons e-handelssystem.

Uansett hvordan det ser ut i deres organisasjon finnes det enkle guider og manualer på hvordan dere skal gå frem.

Skolon App store norsk.png

Til hjelp Ikke til hjelp