Skip to main content

Aktiver innkjøp via Skolon - Knowledgebase / Innkjøp i Skolon / Håndtere innstillinger og rettigheter for innkjøp - Skolon Support

Aktiver innkjøp via Skolon

Authors list

Vi anbefaler alle skoler og hovedmenn å gjøre sine innkjøp av digitale læremidler og verktøy via Skolon app store i Skolon.

For at din skole eller organisasjon skal kunne gjøre innkjøp via Skolon kreves følgende:

Budsjettadministratorer kan deretter opprette innkjøpsrettigheter for brukere på de skolene de har administratorrettigheter på. Innkjøpsrettighetene styrer i sin tur hvem som kan gjennomføre bestillinger.

For at en bruker skal kunne gjøre innkjøp i Skolon kreves det at man har rollen lærer eller skoleadministrator og eventuelt også en innkjøpsrettighet tildelt seg, avhengig av hvordan organisasjonen har valgt å ha sine innstillinger.

Slik fyller dere ut faktureringsinformasjonen deres:

  • Gå til Skoladmin via Min Samling

  • I menyen oppe til venstre velger du organisasjonsnivå

  • Under innstillinger går du inn på overskriften Faktureringsdetaljer

  • Her angir du faktureringsinformasjonen som gjelder for organisasjonen.

    • GLN-nummer angis for elektronisk fakturering

    • I feltet VAT angis deres momsregistreringsnummer.

Når all informasjon er fylt ut, klikk på Lagre.

Aktivera inköp norsk.gif

Helpful Unhelpful