Hvis du er administrator i Skolon og ikke finner lisensene dine i verktøybehandlingen i Skolon, kan det være på grunn av følgende:
Lisensene dine har ennå ikke blitt levert
De fleste lisensene blir opprettet automatisk etter at du har bestilt dem fra biblioteket vårt. Men i noen tilfeller kan leverandøren måtte utføre manuelle tiltak for at lisensene dine skal vises i Skolon. Dette vil bli tydelig angitt på produktene i handlekurven før du fullfører bestillingen. Dette bør ikke ta mer enn 5 arbeidsdager, og når lisensene er tilgjengelige i Skolon, vil du som administrator motta en melding fra Skolon.
Hvis du har ventet i mer enn 5 arbeidsdager på levering av lisensene dine, vennligst kontakt oss via følgende skjema - husk å oppgi bestillingsnummeret ditt!
Du har bestilt et eksternt verktøy
De fleste verktøyene du finner i biblioteket er integrert med Skolon, noe som betyr at lisenser blir levert direkte i plattformen. I biblioteket kan du finne noen få verktøy som ennå ikke er fullstendig integrert i plattformen, og derfor blir levert eksternt, det vil si utenfor Skolon-plattformen.
Du kan lese mer om eksterne verktøy i følgende støtteartikkel: Eksterne verktøy i Skolons bibliotek
Du har ikke bestilt lisensene fra Skolon-biblioteket
Hvis du ikke har bestilt lisensene fra Skolon-biblioteket, men fra en annen forhandler eller direkte fra leverandøren, krever det manuell håndtering fra leverandørens side. I slike tilfeller kan ikke lisensene alltid leveres direkte.